Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Úterý, 27.Listopad 2001
|
Články
|
Kultivace Českého farmaceutického trhu
|
Česká asociace farmaceutických firem dnes uspořádala "VIII. Setkání odborníků ve farmacii a ve zdravotnictví" známé v odborné veřejnosti většinou pod názvem "Jalta", podle pražského hotelu Jalta, tradičního místa, kde se setkání koná. Letošní Jalta 2001 měla základní téma "Kultivace Českého farmaceutického trhu" ...
Jednání se zúčastnilo asi šedesát odborníků z řad lékařů, distributorů léků, zástupců farmaceutických firem a tuzemských výrobců léků. Jednání probíhalo ve třech tématických blocích. První blok se soustředil na vzájemné doplňování a soutěž originálních léků s cenově dostupnějšími generiky na českém trhu. Jeden z účastníků setkání Jan Hnízdil, vedoucí lékař rehabilitačního oddělení Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, kritizoval praktiky výrobců léků, kteří se snaží o prodej léků způsobem, který se podle jeho mínění neslučuje s dobrými mravy. Konkrétně kritizoval působení nadačního fondu Galena, který z prodeje léků přispívá na vzdělávání lékařů. Čím víc léků se prodá, tím víc nadace přispěje. Druhý blok jednání se soustředil na etiku ve farmaceutickém podnikání. Předseda Grémia majitelů lékáren Dušan Holečko referoval o tom, jak terénní lékárníci vnímají činnost farmaceutických firem a kritizoval jejich často nekorektní reklamní postupy, kterými chtějí zvýšit prodej svých přípravků. "Co nám nejvíce vadí jsou dodávky léků přímo do ordinací lékařů řekl Holečko. V témže bloku profesor Jan Švihovec, ředitel farmakologického ústavu 2. lékařské fakulty University Karlovy a člen kritizované nadace Galena, uvedl ve svém vystoupení o reklamě na léky "Seriózní firma nikdy nelže ani v reklamě". Třetí blok pojednával především o výhledech v oblasti regulace trhu s léky a o plnění požadavků EU v období před vstupem ČR do EU. ČAFF vznikla 10. ledna 2001. Předmětem činnosti ČAFF je sjednocovat a hájit společné zájmy firem, které se zabývají výzkumem, vývojem, výrobou, obchodem, propagací, marketingem v oblasti humánních léčivých přípravků a dále informatikou v oblasti farmaceutického průmyslu a užití léčivých přípravků. ČAFF t.č. sdružuje 27 firem.
- -
|
|
|
|