Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Čtvrtek, 23.Srpen 2001 Články 

Vládní návrh novely zakazuje reklamu na volně prodejné léky, které v případě, že je předepíše lékař na recept částečně hradí zdravotní pojišťovny. Doposud bylo možno prodej všech volně prodejných léků bez výjimky podpořit reklamou ...

Katarína Bartíková ředitelka odboru farmacie Ministerstva zdravotnictví (MZ ČR) uvádí, že se reklamou zvyšuje prodej léků a tedy i čerpání prostředků zdravotního pojištění u kategorie volně prodejných a zároveň částečně hrazených léků. Soukromé firmy využívají výhody částečné úhrady jejich léku z prostředků veřejného zdravotního pojištění (částečné úhrady pojišťovnami) a zároveň si zvyšují prodeje reklamou. Podle ní se farmaceutické firmy musí rozhodnout, zda využijí výhody volné reklamy a vzdají se částečné úhrady zdravotními pojišťovnami anebo využijí podpory prodeje, která vyplývá z částečné úhrady a vzdají se možnosti volně prodejný lék uvádět v reklamě.
S argumentací MZ ČR nesouhlasí Pavol Mazan, prezident Mezinárodní asociace farmaceutických společností (MAFS), který tvrdí, že reklama má především informační charakter. Podle jeho názoru jsou především reklamou pacienti informování o možnostech samoléčby a o účincích volně prodejných léků. Omezení této reklamy povede ke snížení informovanosti o účincích a použití volně prodejných léků.
Lékárníci podporují vládní návrh novely zákona O regulaci reklamy (Zákon č.40/1995 Sb). Podle Jana Horáčka z představenstva ČLeK jsou lékárníci pro zákaz reklamy u volně prodejných léků částečně hrazených ze zdravotního pojištění zejména z důvodů odborných. Horáček připustil, že obecně reklama na volně prodejné léky zvyšuje jejich prodeje a tedy i zisky lékáren. Přesto jsou lékárníci pro tvrdší regulaci reklamy, zejména proto, že běžná televizní reklama na volně prodejné léky neobsahuje podle jejich názoru objektivní informace.



- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články