Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Pátek, 25.Květen 2001 Články 

Možná, že jste si také všimli, že v tisku nebývale přibylo textů se zdravotnickou tematikou. Proč se najednou tolik píše a mluví o zdraví, ale hlavně o zdravotních problémech, kde se vzal zájem novinářů a kde množství celkem fundovaných článků, rozhlasových a televizních pořadů?

Informační boom o zdraví a zdravotních problémech souvisí se změnou firemních taktik. Všeobecné změny v marketingových trendech se totiž projevují i v postupech firem podnikajících ve zdravotnictví, hlavně pak u firem farmaceutických. Používání mnohem sofistikovanějších forem marketingu, jehož cílem samozřejmě stále zůstává co nejvyšší prodej produktů (zisk), může být pro širokou veřejnost daleko příjemnější a také užitečnější.
Právě nyní jsme svědky změn v marketingových přístupech, které se projevují tím, že vznikají různé iniciativy, nadační fondy a týmy rozličných názvů, jejichž činnost je zaměřena na určitý zdravotní problém. Týmy, které se problému věnují, jsou většinou složeny z odborníků z řad lékařů, ze zástupců sponzorských firem a PR agentur.
Zkoumají, do jaké míry je česká populace o daném zdravotním problému informována a na základě těchto zjištění vytváří edukační kampaně, jejichž součástí jsou tiskové konference pro novináře, publikování textů vzdělávacího charakteru v denním tisku a časopisech a vzdělávacích pořadů v rozhlase a televizi. Zřizují a provozují bezplatné informační linky a internetové stránky, ze kterých se zájemci mohou dozvědět o vše, co je zajímá, případně vše, co by o zdravotním problému vědět měli. Veškeré tyto aktivity sponzorují firmy v rámci marketingových postupů, protože mají na daný problém řešení v podobě léku, pomůcky nebo nějakého přístroje.
Pro běžnou populaci jsou tyto postupy výhodné. Daleko pravděpodobněji se dozví o existenci některých zdravotních problémů, případně to, jaká jsou s nimi spojena rizika. Kromě základních informací je zájemcům také nabídnut způsob řešení daného zdravotního problému. Mohou totiž vyhledat odbornou pomoc nebo radu použitím bezplatné telefonní linky, internetu nebo rovnou mohou navštívit lékaře, který doporučí vhodnou léčbu a předepíše lék, protože i tyto informace jsou součástí publikovaných materiálů a relací.
Pokud výrobce zůstává u starých marketingových aktivit, nevěnují novináři nabízeným zprávám a připojeným aktivitám pozornost. Někdy to ani není, vzhledem k omezením reklamy na léky, dost dobře možné. Komplexní informace o problému a o všem, co s ním souvisí, publikace článků z pera renomovaných kapacit, jsou však pro media zajímavé. Firmy tak rafinovaněji stejně dosáhnou svého - zainteresovaní lékaři odborná témata zpracují a v praxi pak doporučují a předepisují výrobky sponzora. Tyto formy firemních marketingových aktivit někdy suplují preventivní zdravotní akce, na které u nás v současnosti není dostatek financí. Rozhodně mohou přispět k časnějšímu záchytu různých onemocnění, zvyšují šance na uzdravení a přežití.
Tato postupy jsou pro firmy beze sporu prospěšné. Mohou však také ovlivňovat spotřebu veřejných prostředků vydávaných na zdravotní péči.


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články