Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Středa, 12.Únor 2003 Články 

Téměř polovina amerických lékařů zaznamenala tlak pacientů na předepsání léků podporovaných reklamní kampaní. Vyplývá to z výzkumu The Federal Food and Drugs Administration ( FDA ) mezi 250 praktickými a 250 specializovanými lékaři.

Výsledky slouží jako podklad k diskusi o regulaci reklamy na léky, cílící přímo na pacienty, která v současné době probíhá v Kongresu Spojených států. Téměř každý lékař (92% ) má alespoň jednoho pacienta, který se lékaře zeptal na bližší informace o léku, na který viděl reklamu. Téměř dvě třetiny (72%) praktických lékařů se domnívá, že reklama na léky oslovující přímo pacienty zvyšuje jejich povědomí o možnostech léčby. Více než polovina (58%) lékařů se setkalo s požadavkem pacientů na specifický lék, na který běžela reklama. Téměř polovina (47%) lékařů pociťuje mírný tlak pacientů na předpis léků podporovaných reklamou. Velká část lékařů (37% ) se domnívá, že reklama na léky cílící přímo na pacienty má pozitivní přínos naproti tomu 28% lékařů se domnívá, že reklama na léky cílící přímo na pacienty byla příčinou určitého napětí mezi nimi a pacienty.

03.2.2003
Zdroj:Strategie


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články