Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Úterý, 11.Květen 1999 Články 

Vznikl Svaz na ochranu lékařů. Sděluje to svým kolegům pan Dr. J. P. Erban v krátkém dopisu, kde uvádí několik příkladů odsouzeníhodného jednání pacientů, něco z vlastních zkušeností,něco z doslechu. Pan doktor navrhuje vytvořit na obranu proti obtížným pacientům kodex práv lékaře. Myslím, že většina lékařů - ti, kteří dovedou jednat s pacienty - jeho problémy nemá.


Byl jsem na kardiologickém vyšetření u Dr. Erbana a byl jsem trochu překvapen, když mě během půlhodinového vyšetření stačil třikrát dost ostře napomenout (spíš napadnout než napomenout). Poprvé ho vyvedly z míry chlupy na prsou, kvůli nimž se mu nedařilo upevnit elektrody EKG, pak zas jsem odložil při šlapání na ergometru brýle na nevhodné místo a na dovršení všeho jsem se opovážil zeptat na vhodnost terapie ordinované obvodní lékařkou. Pan doktor byl zřejmě přesvědčen, že se mnou, jako s bezvýznamným jedincem lidského poddruhu "Pacient " jedná naprosto přiměřeně. Já jsem to viděl z opačného pohledu úplně jinak a musím říci, že jsem se s takovou arogancí u žádného lékaře ještě nesetkal. Působilo to na mne dojmem, že mu pacienti jdou strašně na nervy. Možná si potíže, o kterých se v dopisu zmiňuje, částečně způsobuje sám. Někteří lidé prostě konflikty dovedou vyvolat. Pochybuji o tom, že by se našel tak zavilý pacient, který by ráno vstal s myšlenkou, že dnes půjde k lékaři a vynadá mu do volů nebo jiné podobné lichotky. Temperamentní pacienti asi občas reagují na drsné jednání lékaře také drsně a pak vznikají situace, které tak hezky popisuje MUDr. Erban (mimochodem - divím se, proč na sebe bere takové úkoly, jako je udržovat pořádek mezi pacienty v čekárně - to by snad mohla dělat sestra).
Pokud má lékař pocit, že je na něj pacient drzý nebo vulgární, měl by jej vykázat z ordinace - stejně jako pacient, kterému se nelíbí přístup lékaře, si může najít jiného. Neumím si ale představit, jak by lékaři mohli nějakým způsobem pomoci svaz, např. vypracováním kodexu se seznamem urážek, po kterých již lékař pacienta může odmítnout. Věřím, že lékaři žádný ochranný svaz nepotřebují a že ti normální se důležitým blábolům zakládajících členů Svazu vysmějí.

1999-05-11


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články

  Zdravotnické akce
Žádná akce!
Why not submit yours?


[Kalendář]

Copyright (c) 1998-2003 Marketing pro zdraví

Powered by PostNuke - GPL redakční systém