Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Postoje veřejnosti k reklamě na léky
|
Názory veřejnosti na reklamu, která propaguje léky nejsou z dlouhodobého hlediska mezi českou populací příliš vyhraněné. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Sofres Factum ...
Veřejnost nemá vyhraněný postoj k tomuto druhu reklamy zejména proto, že se domnívá, že problematika léků a reklamy na ně je příliš složitá a raději by rozhodnutí přenechala odborníkům z řad lékařů. Podíl takto smýšlejících lidí postupně klesá, ale přesto v současné době je jich 27,1 procent. Celkem 32,7 procenta respondentů si myslí, že reklama na léky má mít určitá omezení ale naproti tomu 30,7 procenta respondentů omezení nevyžaduje. Pouze 9,6 procenta doporučuje přísný zákaz reklamy na léky. Liberálnější postoje zaujímají v otázce reklamy léků muži. Obecně podle výzkumu, který proběhl v prosinci 2001, 59,9 procent lidí dává přednost pravdivé reklamě. Důvěryhodnou reklamu preferuje 39,6 procent respondentů a 35, procent respondentů požaduje aby reklama byla především informativní. V průběhu let se požadavek pravdivosti reklamy stabilně udržuje na prvním místě. 2002-01-15
- -
|
|
|
| |