Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Pátek, 30.Květen 2003 WHO 

Kouření není ani okouzlující ani senzační. Zabíjí. WHO naléhá na světy filmu a módy, aby podporovaly společnost bez tabáku a aby přestaly pomáhat tabákovému průmyslu prodávat produkty, které mají zhoubný vliv na veřejné zdraví: tabákové produkty zabíjejí polovinu jejich uživatelů. WHO naléhá na módní průmysl , aby se nenechal sponzorovat tabákovými společnostmi a neukazoval kouření tabáku jako něco zábavného a atraktivního.

Tabákové společnosti regulérně poskytují cigarety, dárky, různé služby nebo finanční obnos výměnou za umístění jejich produktů ve filmu. Cigarety Marlboro se objevily nejméně v 28 nejznámějších filmech za posledních 10 let.: rekord, kterému nekonkuruje žádná lidská Hollywoodská hvězda. Dospívající lidé, kteří nekouří, a jejichž nejoblíbenější filmová hvězda na plátně kouří často, jsou šestnáctkrát více náchylní k tomu, aby začali kouřit v budoucnosti. Děti ve věku 11-14 let, kteří často viděly kouření ve filmu , jsou třikrát více náchylní si kouření osobně vyzkoušet. V letech 1996-2000: v 80% nejznámějších filmů hrálo svou roli kouření a užití tabáku ve filmech v průběhu 90. let vzrostlo o 50%.
Distribuce tabákových výrobků je hojně užívána i ve světě módy. Tabákové společnosti využívají jmen nejznámějších módní návrhářů a tváře modelek a modelů k prodávání jejich produktů. Sponzorují módní přehlídky a soutěže pro nadějné návrháře, aby se staly veřejně známými a důvěryhodnými. Tento druh reklamy byl zaměřen hlavně na ženy.Teprve nedávno se cílovou skupinou stali mladí lidé obou pohlaví.Vedle umisťování reklamy v módních časopisech, tabákové společnosti uvádějí na trh a propagují jejich vlastí značky oblečení a sponzorují módě příbuzné světy, které jsou ještě blíž mladým lidem, jako jsou třeba noční kluby. Navíc, od té doby, co jsou modelky štíhlé, spojení jejich vzhledu s kouřením cigaret pomáhá tabákovému průmyslu zacílit na ženy.
Světový Den bez tabáku letos přichází 10 dní potom, co všechny členské státy WHO 21.5.2003 jednomyslně přijaly první mezinárodní dohodu o boji proti kouření a tabáku.
Tato historická dohoda je mezinárodní odpovědí na globální problém, ustanovuje globální pravidla reklamy, propagace, podporování a sponzorování tabákovými produkty. Tato konvence také ukládá závazky pro zavedení příslušných cenových opatření a silnějších protipašeráckých opatření, která ochrání veřejnost od vystavování se tabákovému kouři. Konvence ukládá regulaci tabákových výrobků, zahrnuje skutečná zdravotní varování společně se zákazem prodeje nezletilým, rozšiřuje veřejné vědomí o škodlivosti tabáku cestou vzdělání a komunikace, podporuje léčbu tabákové závislosti. Dále zahrnuje budování mezinárodní spolupráce a příslušného dohledu nad kontrolou tabáku.
Zdroj: WHO Liaison Office,Czech Republic


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - WHO