Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Středa, 30.Červenec 2003 Články 

Zadavatelé tabákové reklamy se připravují na restrikce, které je čekají, a snaží se k zákazníkům dostat prostřednictvím zatím opomíjených médií nebo nejrůznějších soutěží. V zemích Evropské unie bude totiž od roku 2005 stažena z novin a časopisů, internetu a nebude se smět objevovat během sportovních událostí. Zákaz se nedotkne reklamy v kinech, na plakátech a billboardech a médiích tištěných mimo Evropskou unii.

Tabákové firmy mají už nyní snahu směřovat většinu reklamních aktivit do soutěží typu "za dvě krabičky zapalovač zdarma" nebo do propagace v místě prodeje. V roce 2001, ze kdy pocházejí poslední údaje, se za tyto formy reklamy utratilo celkem 9,3 miliardy dolarů, což bylo 82 %veškerých inzertních výdajů, uvedl deník The Wall Street Journal.
Reklama výrobců cigaret v tradičních médiích klesá. V novinách se v roce 2001 snížila o 38,7 % na 31,7 miliónu dolarů a v časopisech klesla o 41,4 % na 17,9 miliónu dolarů. Naproti tomu výrazný nárůst o 44,2 % na celkových 41 miliónů dolarů zaznamenaly výdaje do letákové reklamy. Skupina Altria, která je mimo jiné výrobcem cigaret Marlboro, uvedla, že reklama v tradičních médiích tvořila v roce 2001 pouhých osm procent jejích celkových investic na propagaci. Ještě v roce 1998 to bylo 21 %. Společnost R.J. Reynolds uvádí, že její výdaje do tiskové reklamy se od roku 1998 snížily o 80 %. Zřejmě se tak potvrzují slova britského ministra zdravotnictví Alana Milburna, který loni v prosinci na zasedání ministrů EU hlasoval proti zákazu tabákové reklamy. Své odmítavé stanovisko zdůvodnil pro britskou BBC následovně: "Tabákový průmysl si se zákazem zcela jistě poradí po svém a začne se objevovat v dosud opomíjených médiích."
O tom, že obavy protikuřácké lobby jsou namístě, svědčí i růst celkových investic tabákového průmyslu do reklamy. Ačkoli se prodeje cigaret v roce 2001 meziročně snížily o 3,8 %, tabákové firmy za reklamu utratily o 17 % více. Vydaly za ni celkem 11,2 miliardy dolarů, zatímco v roce 2000 to bylo 9,6 miliardy dolarů. "Vyšší výdaje do reklamy svědčí o tom, že výrobci tabáku vůbec nemají snahu měnit se k lepšímu a že i nadále směřují své škodlivé marketinkové praktiky mj. na děti a mládež," uvedl pro WSJ výkonný ředitel kampaně Děti bez tabáku William Corr.
3.7.2003
Zdroj: HN


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články