Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Středa, 11.Únor 2004 Články 

je název projektu Českého zdravotnického fóra (ČZF), který si dal za cíl zjistit ochotu pacientů připlácet si za služby spojené s poskytováním zdravotní péče. Na základě výzkumu a diskusí v expertním týmu vypracovala projektová skupina ČZF následující prohlášení: „V České republice nastal čas pro zahájení příprav na zavedení podílu občanů na úhradě služeb spojených s poskytováním zdravotní péče. Nutnost změn vyvolávají jak vnitřní faktory (krize financování zdravotnictví, potřeba změny ve využívání veřejných prostředků, změna postojů občanů), tak faktory vnější (změny v okolních státech, připojení k EU).“

Prohlášení, pod kterým jsou podepsáni PharmDr. Vladimír Finsterle. Ing. Jaromír Gajdáček, MUDr. Otto Herber, MUDr. Vladimír Kaplan, MUDr. Miroslav Kudyn, Bc. Blanka Misconiová, MUDr. Bohumil Seifert a PhDr. Kateřina Zamastilová vychází ze zjištění výzkumné agentury STEM/MARK.
Tak například až 62 % respondentů je ochotno platit za návštěvu praktického lékaře v bytě pacienta, 53 % je ochotno platit za tutéž službu prokázanou pediatrem. Respondenti se také shodli na ochotě platit za pobyt v nemocnici (62 %), za pohotovostní služby (50 %) a povolání sanity mimo služeb záchranného systému (51 %). Přibližně třetina respondentů by byla ochotna platit za návštěvu u lékaře.
Z výzkumu také vyplynulo, co za poplatky při návštěvě lékaře pacienti od lékařů očekávají. Šedesát procent pacientů by očekávalo od lékaře jako protislužbu informace o možnostech léčby, 53 % informace o zdravotním stavu, 42 % informaci o prevenci a 41 % očekává, že jako protislužbu si udělá lékař čas na rozhovor s pacientem. Zasílání pozvánek na preventivní prohlídky a pozvánky na očkování by očekávalo 32 % klientů, 20 % zasílání receptů poštou a 12 % by chtělo v rámci protislužby komunikovat s lékařem po internetu.
10.2.2004


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články