Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Pacienti objevují podvody zdravotníků
|
Tedy prozatím u sousedů na Slovensku. Zdravotní pojišťovna Sideria-Istota už několik týdnů umožňuje svým pojištěncům přístup k jejich osobním účtům. Každý pojištěnec si může přesně ověřit, kolik a za co komu za něj zdravotní pojišťovna zaplatila. První pacienti už začínají hlásit nesrovnalosti. „Už se nám přihlásil pacient, který zjistil, že se léčí z těžké duševní choroby a přitom ani u dotyčného lékaře nebyl, ani si nikdy nevybral léky, které jsme na jehojméno propláceli.“ uvedl pro denník SME Igor Dorčák, generální ředitel pojišťovny.
Pojišťovna očekává, že pojistných podvodů,kterých se dopustili lékaři, nemocnice a lékárny, se objeví více. Denně žádá asi třicet lidí o kartu, jejíž prostřednictvím se mohou dostat na internet ker svému účtu. Pojištěnci se také ke svému účtu mohou dostat protřednictvímtelefonní asistenční služby. Mohou se přesvědčit,kolikza ně pojišťovna za poslední rok zaplatila za léčení vnemocnici, za léky a zdravotnické pomůcky, za primární a specializovanou ambulantní péči a u zubních lékařů. Údaje jsou chráněny proti zneužití a pojišťovna vyloučí“citlivé údaje“ – diagnózu, odbornosta jméno ošetřujícího lékaře. U léků se zobrazí jen hrazené sumy a množství a také doplatky s názvem lékárny, která lék vydala. Rozšířené údaje pak pacient může získat u revizních lékařů při osobní návštěvě. Také pojistný podvod je jedním z důvodů proč má přijít o licenci porodnice v Banskej Štiavnici. Všeobecná zdravotná poisťovňa při náhodné kontrole zjistila, že oddělení vykazovalo fiktivní hospitalizace – nemocnice vykazovala pacientky, které tam ve skutečnosti nikdy neležely. 6.3.2004 Zdorj: SME on line
- -
|
|
|
|