Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Obezita je i evropský problém
|
a je třeba proti němu bojovat, říká evropský komisař pro zdravotnictví a ochranu spotřebitele Markos Kyprianou. Evropská komise proto dala potravinářským firmám rok na to, aby na nezdravá, slaná a tučná jídla přestaly reklamou lákat děti. Podle komisaře není úplně na místě legrace, kterou si obyvatelé starého kontinentu dělají z Američanů. Obezita je totiž nyní evropský problém, uvedl pro list Financial Times.
Kyprianou proto vyzvall potravinářské firmy, aby dobrovolně nepodnikly kroky k omezení reklamy na tyto výrobky. V opačném případě Evropská unie připraví zákony, které se postarají o to, aby propagování nezdravých jídel pro děti z Evropy zmizelo. Podle komisaře je cesta, kdy potravinářské firmy od takové propagace upustí dobrovolně vhodnější, než nesmlouvavé zavedení nových zákonů. První reakce potravinářských firem byla "velmi povzbudivá," citoval komisaře internetový portál BBC. "Pokud ale nedosáhneme uspokojivých výsledků, začneme legislativní proces," dodal Kyprianou, který doufá, že výsledky se dostaví koncem tohoto roku nebo na počátku příštího.
Srozumitelné nápisy
Komisař chce dosáhnout také toho, aby potravinářské společnosti označovaly své výrobky srozumitelně. Měl by jim snadno rozumět i ten zákazník, který zrovna nemá doktorát z chemie, uvedl Kyprianou. 20.01.2005 Zdroj: iDNES,Reuters
- -
|
|
|
|