Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Úterý, 01.Únor 2005 Články 

a je třeba proti němu bojovat, říká evropský komisař pro zdravotnictví a ochranu spotřebitele Markos Kyprianou. Evropská komise proto dala potravinářským firmám rok na to, aby na nezdravá, slaná a tučná jídla přestaly reklamou lákat děti. Podle komisaře není úplně na místě legrace, kterou si obyvatelé starého kontinentu dělají z Američanů. Obezita je totiž nyní evropský problém, uvedl pro list Financial Times.

Kyprianou proto vyzvall potravinářské firmy, aby dobrovolně nepodnikly kroky k omezení reklamy na tyto výrobky. V opačném případě Evropská unie připraví zákony, které se postarají o to, aby propagování nezdravých jídel pro děti z Evropy zmizelo.
Podle komisaře je cesta, kdy potravinářské firmy od takové propagace upustí dobrovolně vhodnější, než nesmlouvavé zavedení nových zákonů. První reakce potravinářských firem byla "velmi povzbudivá," citoval komisaře internetový portál BBC.
"Pokud ale nedosáhneme uspokojivých výsledků, začneme legislativní proces," dodal Kyprianou, který doufá, že výsledky se dostaví koncem tohoto roku nebo na počátku příštího.

Srozumitelné nápisy

Komisař chce dosáhnout také toho, aby potravinářské společnosti označovaly své výrobky srozumitelně.
Měl by jim snadno rozumět i ten zákazník, který zrovna nemá doktorát z chemie, uvedl Kyprianou.
20.01.2005
Zdroj: iDNES,Reuters



- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články