Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Pondělí, 26.Září 2005 Články 

Na pondělním (26.9. 2005) jednání předsedů správních rad u premiéra byla uznána většina argumentů zdravotních pojišťoven. Na jednání bylo dohodnuto, že argumenty zdravotních pojišťoven posoudí ustanovená pracovní skupina složená z představitelů pojišťoven a ministerstva zdravotnictví. Závěry z jednání této pracovní skupiny budou předloženy premiérovi Jiřímu Paroubkovi začátkem příštího týdne. Zástupci pojišťoven se shodli s Paroubkem na zmrazení (zastropování) cen léků a úhrad za péči poskytnutou v nemocnicích

Návrhy opatření zdravotních pojišťoven ke stabilizaci financování zdravotní péče

1. Navýšení plateb zdravotníkům v roce 2006 provést jen v takovém rozsahu, který bude krytý příjmy z pojistného a umožní vyrovnání závazků po lhůtě splatnosti, pocházejících z minulých období.

2. Neuskutečnit navýšení mzdových nákladů jednotlivých zdravotních výkonů (indexů práce lékaře) v seznamu výkonů, pokud nebude součástí nové kalkulace všech nákladů jednotlivých výkonů, tedy i věcných. Samostatné zvýšení by buď dále prudce zvýšilo objem úhrad nebo by v kombinaci s limitem úhrad snížilo objem, kvalitu a dostupnost poskytované péče.

3. Nevydat vyhlášku o úhradách zdravotní péče na rok 2006, a to ani pod tlakem poskytovatelů, pokud prokazatelně nezaručí nutné omezení růstu výdajů. Zmrazit ceny léků a zdravotnických prostředků pro období do konce roku 2006. Do této doby rovněž neprovádět novou kategorizaci léčiv ze strany ministerstva zdravotnictví. Celkový objem spotřeby léků a zdravotnických prostředků bez výjimky zastropovat a smluvně sjednat způsob omezení preskripce. Jedná se o 25% celkových finančních prostředků v systému veřejného zdravotního pojištění. Předpokládaným efektem je snížení dynamiky nárůstu výdajů za péči a za léky a zdravotnické prostředky při přísném dodržování uvedených opatření.

4. Provést kompletní revizi smluvních vztahů mezi zdravotními pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními v rámci jednání o nové rámcové smlouvě, a na základě vyhodnocení kvality, dostupnosti a hospodárnosti poskytované péče přikročit k redukci sítě zdravotnických zařízení a tím snížení nákladů na zdravotní péči. Ministerstvo zdravotnictví a Vláda ČR tyto kroky podpoří.

5. Respektovat skutečnost, že zadavatelem veřejné zakázky, i když se poptává zdravotní péče pro pojištěnce, může a musí být výlučně správce veřejného rozpočtu, z něhož se zakázka platí, tedy v tomto případě zdravotní pojišťovna. Státním orgánem, který může zasahovat do uzavírání smluv mezi zdravotnickým zařízením a zdravotní pojišťovnou dle zákona č. 48/1997 Sb., není Ministerstvo zdravotnictví, ale Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

6. Zastavit nekonstruktivní a nepodložené útoky a zásahy vůči zdravotním pojišťovnám ze strany Ministerstva zdravotnictví, včetně manipulování veřejností prostřednictvím výroků o nucené správě, které slouží jen osobním ambicím některých osob kolem vedení ČLK.

7. Z úrovně vlády zajistit, aby Ministerstvo zdravotnictví vykonávalo státní moc jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon, aby respektovalo údaje o hospodaření zdravotních pojišťoven, předkládané mu ve struktuře a s obsahem podle jeho vlastního právního předpisu, a to nejméně do doby, než kvalifikovaným způsobem skutečně prokáže jejich nevěrohodnost,

8. Zajistit, aby rozpočet veřejného zdravotního pojištění byl pro všechny účastníky systému včetně státních orgánů stejně závazným limitem, jakým je státní rozpočet; na veřejné zdravotní pojištění a zdravotní pojišťovny nemohou být nakládány další úkoly, zatěžující rozpočet zdravotního pojištění (naposledy např.rozšíření úhrady očkování nad rámec zákona vyhláškou č. 589/2004 Sb. a vyhl. č.225/2005 Sb. nebo přenesení úhrady zdravotní péče, poskytované žadatelům o azyl, ze státního rozpočtu na veřejné zdravotní pojištění zákonem č. 350/2005 Sb.), aniž by to bylo provázeno zvýšením zdrojů z rozpočtu, jehož výdaje se mají převzít,

9. Vytvořit pracovní tým za účasti zástupců ministerstev financí, zdravotnictví, práce a sociálních věcí a zdravotních pojišťoven, aby byly formulovány základní body a cíle státní zdravotní politiky a státní lékové politiky pro jednání vlády. V rámci tohoto týmu analyzovat všechny návrhy na zlepšení systému veřejného zdravotního pojištění, které zdravotní pojišťovny za dobu své existence zpracovaly a předložily orgánům státní moci, a výsledky analýzy spolu s dalšími návrhy a podněty využít k návrhu legislativních změn,

10. Zastavit projednávání současně předložených návrhů novel zákonů zdravotních pojišťovnách a zdravotním pojištění jako chybně koncipovaných, nepotřebných a nefunkčních, nezpůsobilých pozitivně ovlivnit provádění veřejného zdravotního pojištění.
26.9.2005
Zdroj: Tiskové prohlášení předsedů správních rad zdravotních pojišťoven


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články