Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Čtvrtek, 29.Červen 2006 Články 

Spotřebitelská organizace Consumers International obvinila velké evropské farmaceutické firmy, že používají bezostyšné metody marketingu, na který dávají dvakrát tolik než na výzkum. Částka dosahuje 60 miliard dolarů (1350 miliard Kč). Generální ředitel Consumers International Richard Lloyd uvedl: "Farmaceutický průmysl utratí dvakrát více za marketing, než kolik dává na výzkum a vývoj. Zákazníci neví, na co jdou tyto peníze." Společnost volá po revizi prodeje léků, aby se dosáhlo "větší transparentnosti".

Ve většině západních zemí je sice přímá reklama na léky zakázána, ale Lloyd uvádí, že existují jiné metody, které používají velcí výrobci léků, aby ovlivnili názory a získali si trh pro své výrobky. Především přesvědčují bez skrupulí lékaře, aby předepisovali právě jejich výrobky. Nabízejí lékařským expertům zdarma balení léků. O potřebnosti léků se snaží přesvědčit i uživatele léků. Sponzorují skupiny pacientů a platí kampaně varující před určitými nemocemi.
Výrobci léků se brání, že postupovali vždy v souladu s vládními předpisy.
26.6. 2006
Zdroj: Novinky, BBC


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články