Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Pondělí, 14.Květen 2007
|
Články
|
Zákazníci hledají zdraví
|
Stále více spotřebitelů se zajímá o složení potravin, které konzumují. Vyplývá to z letošního průzkumu společnosti IGD. Na úkor ceny jako hlavního motivu nákupu se do popředí dostávají jiné hodnoty. Výzkum, který byl proveden na britském trhu, odhalil několik trendů, které se postupně budou dostávat i na český trh. Téměř třetina nakupujících tvrdí, že znát všechny ingredience produktu je klíčovou informací pro jejich nákupní rozhodnutí. Jejich počet během jednoho roku narostl o 5 %.
Složení je důležité
Nakupující věnují více času a úsilí výběru potravin a své rozhodnutí staví na konkrétnějších detailech. Ačkoliv cena je stále uvedena jako nejdůležitější faktor při rozhodování, její síla uvadá ve prospěch ostatních faktorů. Důležitější se stává povědomí o obsahu soli a cukru a rovněž svou sílu opět získává značka.
V Británii posledních 12 měsíců stále rozšířenější značení potravin na čele obalu rovněž přispělo k povědomí o nutričních hodnotách. To podle výzkumu také ovlivnilo nákupní rozhodování. Počet spotřebitelů, kteří mají své nákupní rozhodnutí postaveno na tom, zda je produkt organický, se zvýšil od roku 2004 dvakrát.
Pětina nakupujících ve výzkumu uvedla, že obsah soli a cukru jsou pro ně nyní klíčovou informací, což je výrazný růst oproti minulým letům. Zatímco cena a hodnota za peníze zůstávají důležitými při finálním rozhodnutí o nákupu, primárními faktory jsou spíše důvěra k dané značce, znalost všech ingrediencí a informace o původu produktu.
Koupě novinky
Další výzkum IGD byl zaměřen na nakupování novinek. Toto šetření bylo sice zaměřeno pouze na britský trh, jeho závěry jsou však zajímavé pro všechny evropské trhy. Krátce vám přinášíme nejdůležitější zjištění. Mezi tři nejdůležitější benefity, které přesvědčí zákazníka o koupi novinky, patří: lehká úprava (vaření) (43 %), zdraví srdce (39 %), ekologie (34 %).
Mladí spotřebitelé s vyšším příjmem více vyhledávají produkty, které posilují energii, zvyšují koncentraci, pomáhají detoxikovat organismus, zlepšují vzhled a napomáhají ubrat nebo kontrolovat váhu.
Hodnoty produkce a dodržení etiky při výrobě ovlivňuje 68 % nakupujících. Pro srovnání, 62 % nakupujících zmínilo, že je ovlivňuje také zdravotní stránka a wellness faktory a 52 % uvedlo konvenience.
13.5.2007 Zdroj: HN
- -
|
|
|
|