Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Středa, 23.Květen 2007 Články 

České zdravotnictví dostalo od lidí při hodnocení kvality služeb, které poskytuje, horší dvojku. Vyplynulo to z průzkumu společnosti GfK Praha. Nejvíce byli občané spokojeni s chováním zdravotnického personálu, kterému přisoudili 77 ze sta možných bodů, nejméně s délkou čekací doby v čekárně, za něž dali 49 bodů. Společnost GfK Praha zjišťovala spokojenost občanů ve dvou vlnách na podzim 2006 a na jaře 2007. V rámci každé vlny respondenti, kteří za poslední půlrok alespoň jednou navštívili lékaře nebo byli léčeni v nemocnici, hodnotili vybrané kategorie zdravotnických služeb. Při srovnání obou vln si zdravotnictví v očích občanů letos mírně polepšilo, rozdíl v hodnocení je však minimální. Loni dostalo známku 2,34, letos 2,29.

Z celkového počtu 1000 respondentů v každé vlně přibližně 70 procent navštívilo lékaře nebo bylo hospitalizováno. Větší návštěvnost byla na jaře 2007, z toho nejvyšší na jižní Moravě, kde potřebovalo lékaře 82,5 procenta lidí, nejmenší v západních Čechách s 61,8 procenta. Více vyhledávaly lékaře ženy, což bylo způsobeno vyšetřením u gynekologa.
Téměř ve všech sledovaných kategoriích převládala mírně větší spokojenost na jaře, rozdíly však byly velmi nízké. Kromě nespokojenosti s délkou čekací doby v čekárně vyjadřovali lidé nespokojenost s délkou objednávání na ambulantní vyšetření nebo hospitalizaci, tady nepřekročili 60 bodů.
Naopak největší spokojenost panovala s chováním zdravotnického personálu, v obou vlnách byla na hranici 75 bodů. Druhou nejvyšší úroveň spokojenosti dosáhla informovanost o vyšetřeních a zákrocích, spolu s informacemi o nemoci se pohybovala těsně pod 75 body.
Největší nespokojenost s čekací dobou byla ve velkých městech, podobně tomu bylo i u délky objednávání na vyšetření nebo hospitalizaci. Chování zdravotnického personálu bylo hodnoceno přibližně stejně v městech i na venkově, nejvíce si je pochvalovali obyvatelé malých měst. Podobných výsledků bylo dosaženo při hodnocení informovanosti o zdravotním stavu a plánovaných vyšetřeních či zákrocích.


18.5.2007
Zdroj: ČTK


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články

  Zdravotnické akce
Žádná akce!
Why not submit yours?


[Kalendář]

Copyright (c) 1998-2003 Marketing pro zdraví

Powered by PostNuke - GPL redakční systém