Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Středa, 12.Prosinec 2007
|
Články
|
Proti dětské obezitě
|
Celkem 11 velkých potravinářských firem hodlá podle svého vyjádření změnit způsoby reklamy zaměřené na děti a dětské potřeby tak, aby lépe vyhovovaly nárokům na zdravý způsob života. Tento krok následuje výzvu Evropské unie, aby potravinářské firmy svými komerčními sděleními podporovaly rodiče v rozhodnutích, jež se týkají zdravého způsobu života jejich dětí, uvedly firmy ve společném prohlášení. Dětská obezita v posledních letech v unii stoupá.
Firmy by měly podle svého vyjádření nejpozději do konce příštího roku přijmout jistá opatření. K těm základním patří závazek neinzerovat jídlo a nápoje v těch televizních programech, tištěných médiích a na internetu, u nichž je pravděpodobné, že hlavní cílovou skupinou jsou děti mladší 12 let. Výjimkou by byly výrobky, které splňují požadavky na výživu. Společnosti se také hodlají vyhýbat reklamním sdělením v základních školách, pokud by to z výchovných důvodů nebylo vyžádáno či odsouhlaseno přímo školními úřady, uvádí se v prohlášení, které má ČTK k dispozici. K 11 firmám, které prohlášení podepsaly, patří Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo a Unilever. Podle údajů těchto firem utratí tyto společnosti dvě třetiny z celkových výdajů na reklamu na jídlo a nápoje v EU. Aktuální iniciativa těchto firem je otevřena i dalším společnostem na trhu, uvádí se v prohlášení. Podle údajů Evropské komise, počet dětí v EU majících přes váhu nebo přímo obézních stoupl v letošním roce na 22 milionů, zatímco před dvěma lety jich bylo o osm milionů méně, uvedla v té souvislosti agentura Reuters.
12.12.2007 Zdroj: ČTK
- -
|
|
|
|