Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Reklama na tabák a korupční prostředí v ČR
|
Výsledky hlasování o úplném zákazu reklamy na tabák jsou odrazem korupčního prostředí v ČR, uvedl to na dnešní tiskové konferenci (16.4.2002) poslanec Parlamentu ČR, Josef Janeček (KDU). Podle Janečka nejsou totiž žádné věcné argumenty, které by byly proti zákazu reklamy na tabák. Ti kdo hlasují proti zákazu reklamy, hlasují bez argumentů. Nikdo ovšem není ochoten se svěřit s tím, kolik za hlasování a od koho dostal, uvedl Janeček ...
Na 46. schůzi parlamentu (6.2.2002) byl schválen vládní návrhu zákona o regulaci reklamy. Janeček stávající zákon o regulaci reklamy na tabák kritizuje. "Lovit děti a nedráždit dospělé", to se podle Janečka podařilo parlamentu zajistit pro tabákové firmy v zákoně o reklamě. Janeček tvrdí, že je třeba usilovat o naprostý zákaz reklamy na tabák a zabránit tak zbytečným úmrtím. Denně zemře v ČR v důsledku kouření asi 60 lidí. Janeček dokládá, že podle údajů Světové banky tam, kde se podařilo prosadit úplný zákaz reklamy tabáku a tabákových výrobků se snížila spotřeba cigaret o 30 procent. Janeček navrhuje úplný zákaz reklamy na tabák, zejména proto, že zde není vytvořeno fér prostředí při působení reklamy na děti. Děti snadno podlehnou reklamně, kterou vyrábí a jejíž působení na okolí zkoumá mnoho zkušených reklamních odborníků. Podle Janečka se zde nejedná o fér hru a u dětí nelze tedy mluvit o svobodném rozhodnutí, pokud začnou kouřit pod vlivem reklamy. Děti se stanou závislými na tabáku a získané závislosti se potom ani v dospělosti nemohou zbavit.
- -
|
|
|
|