Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Pondělí, 15.Duben 2002 Články 

Ve čtvrtek 11. dubna 2002 se uskutečnilo setkání předsedy OS zdravotnictví a sociální péče ČR Jiřího Schlangera s místopředsedou vlády Vladimírem Špidlou . Skutečnost, že se v Poslanecké sněmovně v tomto volebním období nepodařilo schválit zákon o způsobilosti k výkonu zdravotnických povolání a o dalším vzdělávání zdravotnických pracovníků, považuje místopředseda vlády za politickou chybu. Předseda Schlanger doplnil, že konkrétní odpovědnost leží na ministru Fišerovi a předsedovi výboru Sněmovny Škromachovi, kteří nerespektovali stanoviska vlády ...

Odborový svaz považoval návrh za nejdůležitější legislativní akt resortu zdravotnictví v tomto volebním období a požaduje, aby byl prioritou na počátku volebního období následujícího.
Odborový svaz požádal místopředsedu vlády, aby principy uznání předchozího vzdělávání ošetřovatelského personálu (a jeho zrovnoprávnění se vzděláním bakalářským), jak je vláda schválila v návrhu výše uvedeného zákona, byly promítnuty do nařízení vlády, kterým se vydá katalog prací k novele zákona č. 143/1992 Sb. týkající se přechodu na šestnáct platových tříd. Místopředseda vlády vyjádřil souhlas. Příslušné dokumenty budou předány odborovým svazem v rámci připomínkového řízení a v pondělí 15. dubna náměstkovi ministra Špidly Šimerkovi.
Předseda Schlanger seznámil místopředsedu vlády Špidlu se šetřením provedeným svazem v jeho základních organizacích na téma 1) plnění platových opatření vlády, 2) dodržování ustanovení novely zákoníku práce o pracovní době a přestávkách v práci a 3) fondu kulturních a sociálních potřeb. Informoval i o závěrech, které přijala výkonná rada OS.
Schlanger informoval Špidlu o činnosti pracovní skupiny složené z předsedy OS a náměstků ministra zdravotnictví ke sledování situace ve financování nemocnic. Informoval také o konzultacích svazu se zdravotními pojišťovnami týkajících se toho, kolik prostředků z vybraného pojistného je k dispozici na zvýšení platů. Předseda Schlanger seznámil místopředsedu vlády s předběžnými výsledky analýzy příčin, proč některá zdravotnická zařízení nemohou plně dostát závazkům vyplývajícím z nařízení vlády o růstu platů. Předseda Schlanger požádal místopředsedu vlády o informaci ministra financí, jakým způsobem bude ministerstvo krýt požadavky vznesené okresními úřady na základě kalkulací dopadů navýšení platů zejména zdravotnických pracovníků a urgoval příslušné usnesení vlády na podporu sociálních služeb zřizovaných obcemi. Místopředseda vlády přislíbil informace na jednání 25. dubna.
Na základě informací o nedodržování zákoníku práce a o chabé iniciativě úřadů práce místopředseda vlády Špidla projedná s odborem zaměstnanosti MPSV způsob provádění kontrol. Podle výsledků porady vedení Ministerstva práce a sociálních věcí bude dopracována odborovým svazem předložená metodika kontrol (rozsah a zda bude kontrola plošná či cílená). Zásadním požadavkem odborového svazu je účast odborových organizací při těchto kontrolách.
Předseda odborového svazu Schlanger a místopředseda vlády Špidla se shodli, že je třeba informovat veřejnost o nebezpečích vyplývajících z úvah některých regionálních politiků o přeměně stávajících příspěvkových organizací na jiné hospodářsko právní formy (obecně prospěšné společnosti či obchodní společnosti). Podle rozpočtových pravidel totiž subjekty soukromého práva nemají nárok (někdy ani právo) na příspěvky státu a investiční dotace ze státního rozpočtu. Kraje by pak musely provoz i investice financovat ze svých prostředků, což jim jejich rozpočty zjevně neumožní. Neuvážené kroky by mohly vést ke kolapsu sociálních a zdravotnických služeb svěřených do odpovědnosti krajů hned v prvním roce realizace 2. etapy reformy veřejné správy.
Zdroj: sekretariát OSZSP ČR


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články