Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Pondělí, 19.Listopad 2001
|
Články
|
Je náš zdravotní systém vlídný k pacientům?
|
Podle poštovního šetření o vstřícnosti zdravotního systému vůči občanům České republiky, které zveřejnil Ústav zdravotnických informací a statistiky, to vypadá dobře. Občané ČR hodnotí úroveň jednání zdravotnického personálu s pacienty ve zdravotnických zařízeních jako dobrou (80 %). Většina se také domnívá, že lékaři dodržují mlčenlivost o jejich osobních údajích (80 %) ...
Asi 60 - 70 % pacientů je podle šetření spokojena s tím, jak mohou rozhodovat o tom co se s nimi bude ve zdravotnických zařízeních dít. Ale asi jedna třetina pacientů uvedla, že nebyli dostatečně zapojeni do rozhodování o péči nebo si od nich lékaři nevyžádali svolení před zahájením léčby. Téměř 80 % pacientů uvádí, že je zdravotnický personál pečlivě vyslechl, srozumitelně vysvětlil svoje zjištění a doporučení. Pacienti také uvedli, že měli dostatek času na to aby mohli položit zdravotníkům dotazy ohledně svého zdravotního stavu. Celková zkušenost s rychlou dostupností je lépe hodnocena v nemocnicích. Velká většina (95 %) dotázaných uvedla, že se jim byla poskytnuta nemocniční péče včas. Méně jsou pacienti spokojeni s kvalitou čekáren. V praxi je s možností svobodné volby lékaře, nebo lůžkového zařízení je spokojeno téměř osmdesát procent dotázaných. Autoři zprávy závěrem uvádějí, že zajímavým výsledkem je celkové lepší hodnocení nemocnic. Také upozorňují na skutečnost, že hodnocení odpovědí u důvěrnosti údajů, svobodné volby a samostatnosti při rozhodování je ztíženo tím, že někteří respondenti nemají s těmito oblastmi větší zkušenost.
- -
|
|
|
|