Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Jak jsou lidé spokojeni s lékárnami?
|
V roce 2002 při příležitosti dne lékáren provedla Česká lékárnická komora anketní průzkum s cílem zjistit spokojenost klientů lékáren s kvalitou poskytované lékárenské péče. Anketního šetření se zúčastnilo 4.155 respondentů. Hlavní závěry výzkumu uvádíme dále.
*80 % respondentů navštěvuje lékárnu alespoň 1x měsíčně nebo častěji *lékařský předpis přivádí do lékárny návštěvníky téměř ze 60 % *44 % klientů (z toho výrazně více žen, častěji ve věku 20-59 let) chodí do lékárny z důvodů samoléčení *přes 90 % účastníků ankety očekává odborné rady o lécích a léčebných přípravcích *s podávanými informacemi je spíše nebo zcela spokojeno 90 % respondentů, jejich průměrná spokojenost roste s věkem *jen 2 % odpovídajících považuje informace získané v lékárně, za zcela, resp. Spíše nesrozumitelné. Takový názor ovšem zastává téměř 10 % (!) pacientů do 20 let *na požádání radu v lékárnách vždy poskytnou v 80 % případů, procento úspěšnosti se zvyšuje s věkem *respondenti důvěřují přibližně stejně lékárníkovi i příbalovému letáku, na informaci od lékárníka více spoléhají lidé s nižším vzděláním a z menších obcí *7 % odpovídajících získává fakta o lécích z internetu, ve věku do 39 let je to ovšem 32 %
Zdroj: Časopis českých lékárníků 12/2002
- -
|
|
|
|