Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Američané a reklama na léky
|
Téměř polovina amerických lékařů zaznamenala tlak pacientů na předepsání léků podporovaných reklamní kampaní. Vyplývá to z výzkumu The Federal Food and Drugs Administration ( FDA ) mezi 250 praktickými a 250 specializovanými lékaři.
Výsledky slouží jako podklad k diskusi o regulaci reklamy na léky, cílící přímo na pacienty, která v současné době probíhá v Kongresu Spojených států. Téměř každý lékař (92% ) má alespoň jednoho pacienta, který se lékaře zeptal na bližší informace o léku, na který viděl reklamu. Téměř dvě třetiny (72%) praktických lékařů se domnívá, že reklama na léky oslovující přímo pacienty zvyšuje jejich povědomí o možnostech léčby. Více než polovina (58%) lékařů se setkalo s požadavkem pacientů na specifický lék, na který běžela reklama. Téměř polovina (47%) lékařů pociťuje mírný tlak pacientů na předpis léků podporovaných reklamou. Velká část lékařů (37% ) se domnívá, že reklama na léky cílící přímo na pacienty má pozitivní přínos naproti tomu 28% lékařů se domnívá, že reklama na léky cílící přímo na pacienty byla příčinou určitého napětí mezi nimi a pacienty.
03.2.2003 Zdroj:Strategie
- -
|
|
|
|