Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Zdravotnické přípravky na internetu
|
mají nejlepší vyhlídky na úspěch na německém trhu. Prodej léků, vitamínů a tonik přes internet má velkou šanci na výrazný nárůst. Z celkového počtu 29 sledovaných produktových skupin prodávaných přes internet, mají právě zdravotnické přípravky největší tržní potenciál. To je jeden z hlavních poznatků výzkumu na téma nakupování na internetu - Online Shopping Survey 2004.
Jedná se o společný projekt organizací výzkumu trhu ENIGMA GfK a TNS Infratest. Pouze 830 000 uživatelů internetu si v roce 2003 online opravdu zakoupilo léky na předpis a bez předpisu, tonika a vitamínové přípravky online, a v průměru tak každý z nich utratil částku ve výši asi 40 EURO. Více než 5 milionů spotřebitelů si však umělo představit, že by si v budoucnosti objednali zdravotnické výrobky přes internet, tj. online. Dodavatelé těchto typů přípravků mohou v průběhu několika málo let očekávat dvakrát, dokonce i třikrát vyšší nárůst prodeje. K tomuto vývoji přispělo přijetí zákona Gesetz zur Modernisierung der gesetzlichen Krankenversicherung (GMG – Zákon o reformě německého zdravotnictví), který na začátku roku 2004 stanovil zákonné parametry pro online lékárny. Spotřebitelé si tak už nemusejí dělat starosti, zda se nepohybují v šedé zóně zákona, ale mohou plně využívat legální výhodu atraktivních nabídek na internetu. Internet také nabízí výrazný potenciál růstu prodeje u kosmetických výrobků, výrobků péče o tělo, a dekorativní kosmetiky. Zatímco v posledním roce si už 1,8 miliony uživatelů internetu objednalo výrobky péče o pleť a tělo online, dalších 4,9 milionu lidí si dovedou představit, že tak učiní v budoucnosti. 1,7 miliony spotřebitelů si v roce 2003 koupilo kosmetické výrobky a parfémy online, avšak tržní potenciál existující u tohoto segmentu dosahuje výše dalších 4,5 milionů nakupujících na internetu. Výzkum na téma nakupování na internetu - The Online Shopping Survey (OSS) je společnou studií společnosti ENIGMA GfK a TNS Infratest. V lednu a únoru 2004 bylo dotazováno celkem 1 035 německých uživatelů internetu ve věku 14 – 69 let prostřednictvím telefonu na to, jak využívají internet, jakou úlohu pro ně hraje internet při nákupech 29 kategorií výrobků i služeb a na elektronické bankovnictví. 15.6.2004 Zdroj: Marketingové noviny - E-business
- -
|
|
|
|