Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Středa, 01.Prosinec 2004 Články 

Přímo na místě by měl řešit stížnosti pacientů v každé nemocnici ombudsman, tedy ochránce práv pacientů. Návrh zní jako převratná novinka, ale jednoho nemocničního ombudsmana jsme již měli, a dokonce zkušeného: v této funkci již pracoval léta v zahraničí. Najala si ho nemocnice v Motole asi o půl roku dříve, než začal úřadovat dr. Motejl, náš "velký"ombudsman.

Funkce ombudsmana by mohla mít evidentně význam, neboť takový člověk odstraňuje poruchy v komunikaci a v popisu práce má řešení problémů, ne jejich ignorování. "Zatím ale ani lékaři si ombudsmana moc nepřáli, připadali si ' kontrolovaní',"říká bývalý Motolský ombudsman a dodává, že nejvíc proti byly staré struktury: lékaři, kteří měli funkce před rokem 1989. Na nich bylo zřetelně vidět, že nechápou pacienty jako zákazníky, ke kterým mají odpovědnost. Z nich čišelo přesvědčení o tom, kdo že je v nemocnici pánem, a já jsem byl pro ně jen nový obtížný hmyz. Budoucí ombudsmani budou muset působit i na lékaře a pokusit se změnit jejich přístup k pacientům.
25.11.2004
Zdroj: MFD


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články