Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled... |
|
|
Středa, 01.Prosinec 2004
|
Články
|
Bude ombudsman jenom obtížný hmyz?
|
Přímo na místě by měl řešit stížnosti pacientů v každé nemocnici ombudsman, tedy ochránce práv pacientů. Návrh zní jako převratná novinka, ale jednoho nemocničního ombudsmana jsme již měli, a dokonce zkušeného: v této funkci již pracoval léta v zahraničí. Najala si ho nemocnice v Motole asi o půl roku dříve, než začal úřadovat dr. Motejl, náš "velký"ombudsman.
Funkce ombudsmana by mohla mít evidentně význam, neboť takový člověk odstraňuje poruchy v komunikaci a v popisu práce má řešení problémů, ne jejich ignorování. "Zatím ale ani lékaři si ombudsmana moc nepřáli, připadali si ' kontrolovaní',"říká bývalý Motolský ombudsman a dodává, že nejvíc proti byly staré struktury: lékaři, kteří měli funkce před rokem 1989. Na nich bylo zřetelně vidět, že nechápou pacienty jako zákazníky, ke kterým mají odpovědnost. Z nich čišelo přesvědčení o tom, kdo že je v nemocnici pánem, a já jsem byl pro ně jen nový obtížný hmyz. Budoucí ombudsmani budou muset působit i na lékaře a pokusit se změnit jejich přístup k pacientům. 25.11.2004 Zdroj: MFD
- -
|
|
|
|