Vítejte na ZDRAV.cz
  Hledat

Rozšířené hledání

  Menu
· Všechna témata
· Archiv
· Statistiky
  Přihlášení
Uživatelské jméno

Heslo

Registrací získáte možnost přispívat, diskutovat, měnit vzhled...
  Uživatelské menu

  Bezcigaret.cz
Do nového dne
uh, uh, uh
s cigaretou
  Redakce
· Reklama
· Redakce
· Prohlášení
  Archiv html
· Adresář firem
· Zákony a vyhlášky
· Marketing pro zdraví
  Zdrav.cz

Přidat zdrav.cz
do Oblíbených položek

Ikona na Vaše stránky
www.zdrav.cz

Zdrav.cz
jako Výchozí stránka

Středa, 21.Březen 2001 Články 

zaznamenává ČTK ve své zprávě z 19.3.2001. Tiskové mluvčí VZP, Kateřině Zamastilové se nelíbí, že lidé přecházejí k jiné pojišťovně také "kvůli slevě v hospodě". Podle Zamastilové je v pořádku, pokud se konkurence odehrává v oblasti zdravotní. VZP pošle děti k moři, jiná pojišťovna jim zaplatí rovnátka. Jiného názoru je výkonný ředitele Svazu zdravotních pojišťoven Jaromír Gajdáček, který říká, že VZP pouze odvádí pozornost od zásadních problémů a snaží se hledat příčiny v údajně nekalé soutěži zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven místo v kvalitě nabízených služeb. Celé texty čtěte dále.

Slevy pro klienty pojišťovny jsou pro firmy výhodné, VZP to odmítá

ČTK(19.3.2001) Slevy na zájezd k moři, ale také na nákup televizoru či návštěvu pohostinství nabízejí zdravotním pojišťovnám pro pojištěnce firmy, které si chtějí zvýšit obrat. Řada zaměstnaneckých pojišťoven je vyslyšela, Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) je odmítá. "Zákon to nezakazuje, ale je to na hranici etiky," řekla mluvčí VZP Kateřina Zamastilová. "Je to otázka umění chovat se na trhu a vytvořit výhodu nad rámec zdravotního pojištění," řekl prezident Svazu zdravotních pojišťoven Vladimír Kothera.
Podle Zamastilové je v pořádku, pokud se konkurence odehrává v oblasti zdravotní: VZP pošle děti k moři, jiná pojišťovna jim zaplatí rovnátka. "Když ale slibují lidem 150 korun za klienta, mladého zdravého člověka s dobrými příjmy, v pořádku to není," řekla a potvrdila, že VZP náboráře nemá a za nábor neplatí. Zamastilové se nelíbí, že lidé přecházejí k jiné pojišťovně také "kvůli slevě v hospodě".
Ředitel České národní zdravotní pojišťovny Jiří Bek potvrdil, že jejich klienti mají slevu na zájezdy k moři s Čedokem, je to na podporu jejich zdraví. Slevy na televizory nabízeli loni, byla to nárazová akce, která už skončila. "Byl jsem osloven majitelem Prioru a souhlasil jsem: když klienti ušetří při nákupu televize či lednice, mohou si dopřát více pro své zdraví. Nestálo nás to ani korunu, mohu to doložit auditem," řekl.
Ředitel Vojenské zdravotní pojišťovny František Beránek řekl, že pobočka v Hradci Králové nabízela náborářům více za vybrané pojištěnce. "Byl to omyl ředitele, už to skončilo," zdůraznil. Ředitel královéhradecké pobočky vyzval dopisem náboráře, aby zvýšili aktivitu v získávání pojištěnců a za osoby placené státem do 26 let jim slíbil 50 korun, za ostatní tři koruny. "Bylo to nepochopení. Smluvní zaměstnanci mají 50 korun za agendu spojenou s péčí o pojištěnce. Ze zákona jsou u nás vojáci základní služby, a tak lidem na útvarech za výkazy dáváme tři koruny. Ředitel to pochopil špatně, když pojištěnce dělil do kategorií," řekl Beránek a zdůraznil, že nábor se hradí z prostředků na režii.

Nepodceňujme svobodnou volbu občana
Ing. Jaromír Gajdáček
Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) periodicky otvírá stále stejné kauzy, které mají za úkol zřejmě odvádět pozornost od zásadních problémů. Po odmítnutí možnosti změny přerozdělení finančních prostředků veřejného zdravotního pojištění ve prospěch VZP přichází tato s novou taktikou. Zjišťuje důvody, proč jejich pojištěnci ve stále větší míře přecházejí k zaměstnaneckým zdravotním pojišťovnám (ZZP), snaží se hledat příčiny v údajně nekalé soutěži zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven místo v kvalitě nabízených služeb a osobním přístupu při jednání s klientem
Změnu pojišťovny chtějí především občané, kteří čerpají zdravotní péči u lékaře a kteří hledají lepší nabídku i přesto, že možnosti odlišení nabídek jednotlivých zdravotních pojišťoven jsou v současné zákonem velmi omezeny.
VZP tvrdí, že zaměstnanecké zdravotní pojišťovny "přetahují" mladé zdravé a bohaté pojištěnce VZP, ale opak je pravdou. Není znám ani jeden konkrétní případ, kdy by pojištěnec změnil pojišťovnu bezdůvodně. Impulsem pro změnu pojišťovny může být lékař, který poukazuje např. na lepší platební morálku zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven nebo jiné výhody, zejména pak vyšší kvalitu služeb které ZZP svým pojištěncům nabízejí. Tyto výhody mohou mít různý charakter a jsou dány kvalitou marketingu a lepší přizpůsobivostí v konkurenčním prostředí a flexibilita chování ZZP je přímo odvozena od tvrdší právní normy, dle které ZZP svoji činnost vykonávají.
V průběhu let se věková i nákladová struktura pojištěnců zdravotních pojišťoven vyrovnává. Například podíl pojištěnců starších 60 let se u zaměstnaneckých pojišťoven zvýšil téměř o
2,5 % a celkový nárůst pojištěnců v roce 2000 činil téměř 220 tisíc pojištěnců.
Proto nepodceňujme občana a jeho úvahu při jeho zákonem dané svobodné volbě zdravotní pojišťovny. Jistě není náhodou, že se počet pojištěnců zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven neustále zvyšuje. Tím se potvrzuje správnost pluralitního prostředí a rovněž nutnost uzákonění dalších možností rozšíření nabídky služeb jednotlivých zdravotních pojišťoven, např. alternativní zdravotně pojistné plány umožňující individualizaci služeb pojištěncům v EU se v této době zvažuje právě ona míra konkurence, na jejímž základě by systémy zdravotního pojištění byly efektivnější.
2001-03-21
Ing. Jaromír Gajdáček je výkonným ředitelem SZP


- Vytisknout stránku -

  Související odkazy
 Více z Tématu - Články

  Zdravotnické akce
Žádná akce!
Why not submit yours?


[Kalendář]

Copyright (c) 1998-2003 Marketing pro zdraví

Powered by PostNuke - GPL redakční systém